torstai 7. elokuuta 2008

Aamutokot ja ilta-agit

Tänä aamuna ei otettu yhtään maahanmenoa ;)
Peruutuksia, sivuaskeleita ja luoksetulo. Peruutukset mielettömän tarkkoja ja täpäköitä. Sivuaskelissa pientä epävarmuutta ja luoksetulon loppuasennossa olisi nyt pikkuisen ollut viilaamista mutta ei se huono ollut.

Ketkun ensimmäinen jatko2 tunti. En edes yritä selostaa rataa x)
Ilmeisesti Myytin hajut kieppui päässä koska ihan joka paikkaan olisi pitänyt pissiä ja kokonaiskeskittyminen oli vähän heikko. Suurimpana ongelmana meillä on ohjaaja (ah, miten yllättävää!) En luota itseeni enkä koiraani ja kaiken lisäksi mulla on paha kolmen esteen ongelma. Molemmat koirat menisi vaikka kuinka pitkää rataa jos mä vain kykenisin ohjaamaan. Mutta kun ei, mun ohjaustaito rajoittuu kolmeen esteeseen jonka jälkeen mun pitää pysähtyä miettimään että missäs ne kolme seuraavaa on ja mitä mun pitää niiden kanssa tehdä... Kep seuraa mun ohjausta todella tarkasti mikä aiheuttaa sen että saan sen aina säännöllisesti (kolmen esteen välein) vedettyä esteeltä omille varpailleni kun ohjauskeskittymiseni heikkenee. Mikään este ei ole _koiralle_ ongelma mutta pienikin muutos mun liikkeessä/asennossa/suunnassa aiheuttaa muutoksen myös koirassa. Sillä on myös irtautumisongelma (jjjep, mein Ketkulla...)Ihan oikeasti tuo kaikessa niin itsenäinen ja irtautuvainen otus on tuolla agikentällä toistaiseksi kovin epävarma ja hämillään. Asia varmaan korjaantuu kun se huomaa että hei, me oikeesti tehdään tätä ;) Lisäksi mun pitäisi nyt sisäistää että mulla on nyt ohjattavana Ketku, ei Hemppa. Tekniikkaa täytyy siis muuttaa paljon.

Paljon kehuttavaakin mahtui kyllä vaikka lyhyt treeni olikin. Koira on nopea ja reagoi nopeasti. Erinomainen juttu mutta tuottanee tuskan hikeä meikäläiselle.
Puomilla aloitin muutamalla namilla matkan varrella sekä kontaktilla ja hienosti meni. "No kyllähän sen nyt jo täytyy vähemmällä osata"... Siispä vain loppukontaktille ja sen eteen nami. Ihme kyllä nämä ei olleet kuuluisat viimeiset sanat vaikka vauhtia sillä on niin paljon että teki mieli sulkea silmät. K menee "melko" vauhdikkaasti mutta jarruttaa hyvin loppukontaktille. Tässä ei ole mitään ongelmia irtoamisessa, sama vaikka jäisin alkuun seisomaan mutta puomi on ehkä sen verran tutumpi pekon ketteryyksistä.
Poistin myös loppukontaktilla olleen namin. Vauhti pysähtyi nippanappa ajoissa mutta takapää tipahti kontaktilta. Nami takaisin ja hyvin meni. Vielä oli pakko ahneuksissaan kokeilla kerran vain loppunamin kanssa ja meni tosi hienosti! K hidasti ajoissa, pysähtyi nätisti kontaktille ja odotti lupaa poistua.

Takaakiertoa otettiin myös ihan erikseen muista, siinä ei ongelmia kuten ei ennenkään. Ei pienintäkään aikomusta vetää välistä vaan kauhealla kaasulla hyppää ja kiertää.

Keppejä hinkattiin myös, 1-4 kiertoa kerrallaan. Yritin käyttää samaa tekniikkaa kuin Helmin kanssa eli vartalopainostusta. K meni kyllä mutta oudosti loikkien. Jenni käski siirtyä kauemmas ja antaa koiralle tilaa. Näin tehtiin ja suoritus muuttui paljon sulavamman näköiseksi. Mun täytyy tässä löytää sopiva ohjaus niin nämä menee ihan hyvin.

Ei kommentteja: